TMB: Aaaand they’re off!

Morgonen bjöd på ett par intressanta upplevelser. Planen var att checka ut tidigt, köra till hotellet vi bokad till när vi kommer tillbaka, parkera bilen där och trycka i oss en rejäl hotellfrukost. Bra plan, men man bör tänka sig noga för innan man väljer att parkera sin tyska bil i ett franskt garage. Frukostmatsaken var rätt full, men majoritet var Japaner så allt gick extremt lugnt och artigt till.

Sedan sprang vi

Det är en del uppför, men paus på tågstationen (sic!) Col de Voza hjälpte till att orka fortsättningen (deux cokas et un pringles. Magnifique)

Vi ramlade på uppför. Tungt, men det gick faktiskt rätt bra. Väskorna funkar, skorna, solskyddet, stavarna, packningen, allt verkar lovande inför fortsättningen.

Dagens höjdpunkt nåddes, col de Tricot på 2120 m.ö.h., sedan, efter en nedförsbacke av episka mått (hej mina knän), en glass och en cola på en refuge, och ett par hundra höjdmeter upp landade vi här, på auberge du Truc:

Det är en brokig skara människor osm är här, Sydafrika, Australien, Holland , Kanada är representerade, säkert ftån fler länder som vi inte hunnit prata med än.

Tags:

Leave a Reply

CommentLuv badge